Monday 11 February 2013

GURAH BAIK UNTUK PELAJAR BERASRAMA


Photo: rawatan gurah untuk budak sekolah yg mengalami masalah resdung, berkahak dan berlendir. Caj rawatan RM50 per sesi. Berminat sila hubungi Pn Nott di 019-285 2849 @ www.rawatanterapigurah@blogspot.com
Semalam saya telah menerima kunjungan kali ke-2 oleh seorang remaja lelaki yang ingin dapatkan rawatan gurah.  Beliau adalah pelajar yang tinggal di asrama.  Beliau telah mengajak ibubapa beliau untuk datang berkunjung ke pusat rawatan kami bersama adik perempuan beliau.  

Kali pertama kunjungan beliau adalah pada bulan Disember 2012.  Beliau turut menggalakkan adik beliau untuk mendapatkan rawatan gurah buat pertama kalinya.  Ini kerana beliau terasa banyak kelegaan terutama di bahagian dada beliau selepas rawatan dulu.  Banyak lendir-lendir dapat dikeluarkan dan masalah resdung seperti bersin semakin kurang.

Pada masa sekarang kebanyakkan pelajar yang tinggal di asrama mudah terkena jangkitan resdung.  Ia mungkin berpunca daripada segi kebersihan, jangkitan kuman, perubahan suhu atau cuaca serta faktor pemakanan di kantin sekolah.

Untuk sebarang pertanyaan atau temujanji sila hubungi:-
1. Pn Nott di 019-285 2849 (Section 7, Shah Alam)
2. Pn Fatin di 017-625 3146 (Taman Dato Haron, Jln Klang Lama, PJ)
3. En Kamaruddin di 017-305 2944 (Meru, Klang)
4. En Shazry di 017-403 4940 (Sg Petani, Kedah)

Caj Rawatan Gurah:  RM50/sesi/45 minit 

Rasulullah SAW pernah bersabda: "Celaka kamu, jangan kamu bunuh anak-anak kamu. Wanita mana pun yang anaknya diserang penyakit uzrah atau sakit di kepala hendaklah mencari qisth india, dicampur dengan air lalu digunakan sebagai GURAH". Lalu Aisyah menyuruh agar dicarikan bahan tersebut untuk digunakan sebagai GURAH pada bayi tersebut, lalu bayi itu sembuh...(Diriwayatkan dari Abu Ubaidah)

No comments:

Post a Comment